כיצד מטפלים בביטחון עצמי לילדים?

טיפול בביטחון עצמי הוא דרך מצוינת לבנות את הביטחון והחוסן של ילדכם. בנוסף, צורת טיפול זו תלמד אותם כיצד לעמוד על שלהם.

ילדים שנאבקים בהערכה עצמית נמוכה מרגישים לעתים קרובות כמו זרים, לא מקבלים מספיק חיזוק חיובי ממבוגרים, ועשויים להיאבק לנסות פעילויות חדשות מבלי להרגיש מאוימים מכישלונות.

איך אוכל לעזור לילד שלי בביטחון עצמי?

הערכה עצמית מוגברת יכולה לעזור לילדכם ליצור מערכות יחסים בריאות ולנהל את אתגרי החיים בצורה מוצלחת יותר, ובמקביל לסייע לביצועים אקדמיים ולעזור להם להגשים את חלומותיהם במלוא הפוטנציאל שלהם.

צרו סביבה בביתכם המטפחת אמון בילדכם על ידי כך שאתם מכבדים את הרעיונות והדעות שלהם, כמו גם מראים שזה בסדר לבקש עזרה בעת הצורך.

עודד אותם לנסות פעילויות חדשות ולפתח מיומנויות חדשות, גם אם זה אומר לקחת סיכונים שעשויים להיראות מפחידים בהתחלה. פעולה זו תחזק אותם כפי שהם להתגבר על כל הפחדים שהם עלולים להיתקל לאורך הדרך.

עזור להם לפתח מיומנויות סנגור על ידי עזרה להם לבטא את צרכיהם והעדפותיהם בצורה רהוטה וישירה – גם אם זה אומר לבקש מהמורה שלהם לשנות עבורם פרויקט, או לעמוד מול בריון.

ילדים יכולים להתחיל לבנות הערכה עצמית חיובית כבר בינקות ובפעוטות כאשר הם מתחילים לבסס דפוסי שגרה יומיים ושבועיים המגיבים לבכי שלהם או לבסס שגרת שינה; אמונות יסוד אלה יעזרו לבנות תפיסה עצמית בטוחה ובטוחה ככל שהם מתבגרים.

חיבה פיזית כמו חמישיות גבוהות, טפיחות גב ופרעות שיער יכולות לעשות דרך ארוכה לגרום לילדך להרגיש אהוב ומוערך. ילדים שמקבלים הרבה חיבה פיזית נוטים לחוות ביטחון רב יותר ופחות נוטים להיות חרדים או מיואשים מעצמם.

מהו הטיפול הטוב ביותר לביטחון עצמי?

ביטחון עצמי הוא מרכיב בלתי נפרד מאושרם של הילדים, תחושת הערך וההתפתחות הכללית. כאשר ילדים מרגישים בטוחים לגבי עצמם, הם נוטים יותר לנסות פעילויות חדשות באופן עצמאי ולהתנגד ללחץ חברתי תוך גישה אופטימית לצמיחה, להניע את עצמם ולקבל טעויות כשיעורים שנלמדו בחיים.

גישה טיפולית נהדרת לילדים הסובלים מהערכה עצמית נמוכה היא ללמד אותם כיצד לפתח תחושה בריאה של עצמם ולהרגיש בנוח עם עצמם, רגשותיהם והתנהגויותיהם. זה ייתן להם ביטחון שיתרגם באופן חיובי הן במסגרות אקדמיות והן במסגרות אישיות.

להורים תפקיד חיוני בבניית ההערכה העצמית של ילדיהם. הם צריכים לספק חום, חיבה, משוב חיובי ועידוד תוך שמירה על סבלנות, מציאותית ותומכת.

שבח חיוני לבניית הערכה עצמית; עם זאת, כדי שיהיה לו ערך מתמשך הוא חייב להיות ספציפי ואמיתי. הימנע מלומר דברים כמו " אתה עושה נהדר!"במקום לשבח הישגים ספציפיים או התנהגויות שהושגו.

העיסוק בהם בפעילויות המספקות משוב על איזון הוא גם דרך נהדרת לטפח ביטחון עצמי מוגבר, לעזור להם ללמוד, לצמוח, להתגבר על אתגרים ולגשת לתמיכה הדרושה.

אם ילדכם חווה דימוי עצמי נמוך, הם יכולים להפיק תועלת מההרשמה לתוכנית טיפול בהערכה עצמית מבוססת בית ספר המנוהלת על ידי מורים עם הכשרה בטיפול קוגניטיבי התנהגותי.

מה גורם לחוסר אמון בילד?

ילדים בעלי תחושה חזקה של ערך עצמי נהנים לעתים קרובות ממערכות יחסים חזקות יותר ומצוידים טוב יותר להתמודד עם מכשולי החיים, ולכן חשוב לנו לטפח את הביטחון העצמי שלהם בהקדם האפשרי.

גנטיקה והשפעות סביבתיות יכולות להמיט הרס על הביטחון העצמי של הילד; למשל, הורים שאינם מספקים חיזוק חיובי או עידוד עלולים לגרום לילדיהם לחשוב שהם לא מספיק טובים.

מזג הילדים ממלא גם תפקיד חיוני באופן שבו הם מגיבים למצבים מסוימים; מי שעצבני או מפחד במיוחד עשוי להזדקק לסיוע נוסף כדי לבנות את הביטחון העצמי שלהם ולהיות בטוח בעצמו.

עודדו ילד שעושה טעויות לנסות שוב, ועזרו לו לבנות חוסן תוך למידה משגיאות עבר. פעולה זו מסייעת לבנות את החוסן שלהם תוך הצגת אותם שהם יכולים ללמוד משגיאות העבר.

עודד אותם להביע את רגשותיהם מבלי להרגיש נבוך; זה יכול לעזור לחזק את כישורי התקשורת ולפתח מערכות יחסים טובות יותר בין אחרים לעצמם.

הילדים שלך יכולים להפיק תועלת עדים לך דוגמנות ביטחון. הראה להם שגם כשאתה מתמודד עם מצבים קשים, אתה יכול להתמודד עם עצמך ברוגע ולהישאר מורכב גם כשאתה מרגיש עצבני או חרד. אין צורך לשלמות כאן-פשוט להיות מודע איך עצבנות או חרדה שלך מגיע כאשר לפניהם, עושה מאמץ מרוכז כדי להיראות בטוחים סביבם.

פרטים נוספים בלינק המצורף: https://course.harmonya.co.il/