טיפול בניקוי רעלים

כשמדובר בסמים ובאלכוהול, יש הרבה צעדים שחולה חייב לעבור. ראשית, הרופא יבצע בדיקה גופנית וייקח היסטוריה של ההיסטוריה הרפואית של החולה. לאחר מכן הצוות הרפואי יוכל לקבוע את התרופה הטובה ביותר לחולה ואיזה טיפול מתאים ביותר. כדי לקבוע את כמות החומר המצוי בגוף, תתבצע גם בדיקת שתן ודם. התוצאות יכולות לעזור בקביעת תהליך הגמילה הטוב ביותר.

ברגע שהמטופל יסיים את תהליך הגמילה, הם יצטרכו לשמור על הטיפול שהם מקבלים לאחר שהטיפול יושלם. תחזוקה זו כוללת ייעוץ מתמשך, חיזוק שיטות מניעת נסיגה ותמיכה בבית. בנוסף, גמילה היא צעד ראשון חשוב לטיפול בהתמכרות למגורים. בסופו של דבר, לאחר שהאדם יסיים את התוכנית, הוא יוכל לעבור למקום קבוע יותר שבו יזכה לתמיכה ולהדרכה הדרושים לו כדי להישאר פיכח.

ברגע שאדם מתחיל בטיפול, הצוות הטיפולי יכול לעבוד איתו כדי להבטיח שהוא ימשיך לענות על צורכי החלמתו. שירותים אלה כוללים ייעוץ, המשך טיפול וטיפול לאחר המוות. יש תוכניות שאפילו מציעות טיפול ביתי. בעוד ששירותים אלה אינם מכוסים בדרך כלל על ידי ביטוח, הם אופציה מעשית עבור חולים רבים. הם יכולים בסופו של דבר לעזור לחולים להשיג חיי איכות טובים יותר ומוח בריא יותר.

השלב הראשון של גמילה ידוע כייצוב. ייצוב הוא שילוב של תהליכים פסיכוסוציאליים ורפואיים המסייעים למטופל לעבור שכרות חריפה או גמילה. חלק מהשיטות דורשות שימוש בתרופות, בעוד שאחרות לא. גמילה היא השלב השני בגמילה. שלב זה של הטיפול מועיל מאוד בהפחתת תסמיני הגמילה. עם זאת, זה צריך להיעשות בהשגחה צמודה. אנשים שעזבו את הודו קר לעתים קרובות מומלץ לגמול.

חולים נדרשים בדרך כלל להמשיך בטיפול לאחר שתהליך הגמילה הושלם. זה יכול להיות בצורת מגורים או טיפול בחולי חוץ. חלק מהמטופלים מטופלים בבית חולים ביום. במהלך תקופות אלו, אנשי מקצוע מוכשרים בתחום הבריאות מספקים ייעוץ, בעוד אחרים מפוקחים על ־ ידי מכורים מחלימים. דיאטה טובה חיונית בהתאוששות החולה. המטופל צריך להיות מיובש היטב. אז הם צריכים לאכול דיאטה בריאה.

השלב הראשון בתהליך הגמילה הוא התייצבות. זה כולל שילוב של תהליכים פסיכולוגיים ורפואיים. זה ההחלמה של המטופל לאחר השתכרות חריפה או גמילה. זה נעשה כדי לעזור להם להתגבר על ההתמכרות שלהם ולהחזיר את השליטה על חייהם. תהליך הטיפול נועד גם לעזור להם להסתגל לסביבה של מרכז הטיפול. חולים צריכים להיות מעורבים בהחלמה שלהם. הטיפול יהיה יעיל יותר אם החולה הוא באותה רמה כמו המטופל.

מטרה נוספת של טיפול זה היא לזהות מאפיינים סבלניים שעשויים להיות קשורים לתוצאה. גורמים אלה יכולים לכלול גורמים חברתיים ופסיכולוגיים כגון חינוך ומגדר. גורמים אלה יכולים להיות גם הגורם השורשי להתמכרות. הפרעות אחרות קשורות לרוב לשימוש בסמים ובאלכוהול. גמילה חשובה לבריאות המטופלים. מכורים לסמים ואלכוהול ידרשו תשומת לב מיוחדת.

לאחר ההתייצבות, המטופל ייבחן כדי לקבוע איזה סוג של תמיכה נדרש. בשלב הראשון, הצוות הרפואי יעזור לחולה להתמודד עם תסמיני הגמילה ולהבין את תפקידם בהחלמה. השלב הבא הוא טיפול שיעזור למטופל להתגבר על ההתמכרות שלו. טיפולים אלה חיוניים להחלמתו של האדם, אך הם עלולים להיות קשים מאוד ליקיריהם ולחבריהם. חשוב לקבל את סוג התמיכה הנכון כדי להבטיח תוצאה מוצלחת.

בנוסף לייעוץ, ניתן להשתמש בתרופות כדי לגאול את החולה מאופיואידים, אלכוהול ותרופות הרגעה. בנזודיאזפינים יכולים לעזור לחולה להפחית את כמות האלכוהול שהם צורכים. הם יכולים גם למנוע התקפים, שכיחים בזמן גמילה מאלכוהול. אם הסם או האלכוהול נכשלים, ניתן לקחת את התרופה שוב כדי לעזור לאדם להתמודד עם ההתמכרות שלו. חשוב שתזכור שסמים ואלכוהול הם רק חלק מהתהליך הכללי.

פרטים נוספים: טיפול ניקוי רעלים